Τα νέα του Εθνικού Θεάτρου...
Eνημέρωση για τις τωρινές παραγωγές των σκηνών του Εθνικού Θεάτρου .
«Οι δούλες» του Ζαν Ζενέ
Από τις 6 Μαρτίου στο Μικρό REX – Σκηνή «Κατίνα Παξινού»
Το θεατρικό έργο – σταθμός του Ζαν Ζενέ, εμπνευσμένο από την αληθινή ιστορία των αδελφών Papin που γοήτευσε το συγγραφέα θα παρουσιάσει το Εθνικό Θέατρο στο Μικρό REX – Σκηνή «Κατίνα Παξινού», από τις 6 Μαρτίου, σε σκηνοθεσία του Bruce Myers, του παγκοσμίου ακτινοβολίας συγγραφέα, ηθοποιού, σκηνοθέτη, διανοητή και στενού συνεργάτη του Peter Brook για περισσότερο από τριάντα χρόνια.
«Οι δούλες» είναι το έργο που βασίστηκε στο «έγκλημα του αιώνα στη Γαλλία» στην παράξενη περίπτωση των αδελφών Christine και και Léa Papin που είναι ξεχωριστή όχι μόνο για τη συγκλονιστική βία της, αλλά επειδή και οι δράστες και τα θύματα ήταν γυναίκες. Το 1933 όταν ο λαός της Γαλλίας είχε διχασμένες απόψεις για την εκδίκηση των δύο κοριτσιών της εργατικής τάξης κατά των αφεντικών τους ο γάλλος συγγραφέας και δραματουργός Ζαν Ζενέ, έκανε λόγο για «παράδειγμα ταξικού πολέμου».
Υπόθεση
Προσπαθώντας να αποδράσουν από την καταπίεση που αισθάνονται στο πλούσιο μεγαλοαστικό σπίτι της Κυρίας τους, δύο υπηρέτριες, οι αδερφές Κλαιρ και Σολάνζ, παίζουν καθημερινά ένα παιχνίδι αλλαγής ταυτότητας: η Κλαιρ υποδύεται την Κυρία τους και η Σολάνζ παριστάνει την Κλαιρ. Αυτή τη φορά, το τελετουργικό αυτό παιχνίδι γίνεται ακόμη πιο ερεθιστικό, καθώς οι δύο αδελφές πιστεύουν πως ήρθε η ώρα να απαλλαγούν από το ζυγό της Κυρίας τους, αφού, μετά από ψεύτικες καταγγελίες τους, ο σύζυγος της Κυρίας είναι στη φυλακή και εκείνη μένει ανυπεράσπιστη. Έτσι, αποφασίζουν να τη δηλητηριάσουν. Όμως οι προσδοκίες τους διαψεύδονται. Μαθαίνουν πως ο Κύριος έχει αφεθεί ελεύθερος και, καθώς βρίσκονται σε πανικό, αποκαλύπτουν άθελά τους το νέο στην Κυρία, που φεύγει για να τον συναντήσει. Οι δύο κοπέλες μένουν μόνες τους και επιστρέφουν ξανά στο παιχνίδι τους. Μόνο που αυτή τη φορά το τέλος θα είναι επώδυνο.
Ταυτότητα παράστασης
Μετάφραση: Οδυσσέας Ελύτης
Σκηνοθεσία: Μπρους Μάγιερς
Δραματουργική συνεργασία –
Βοηθός σκηνοθέτης: Αλέξανδρος Βαμβούκος
Σκηνικά: Άση Δημητρολοπούλου
Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Μουσική: Coti K.
Επιμέλεια κίνησης: Φοίβος Παπαδόπουλος
Διανομή
Κλαίρη: Μαρία Κίτσου
Σολάνζ: Ραφίκα Σαουίς
Κυρία: Λένα Παπαληγούρα
Φωτογραφίες παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
Εθνικό Θέατρο-Μικρό REX Σκηνή «Κατίνα Παξινού», Πανεπιστημίου 48, τηλ. 210.3305074, 210.3301881, 210.7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας) στο http://www.ticketservices.gr/ και στο www.n-t.gr
Σημείωση: λόγω εναλλασσόμενου ρεπερτορίου με την παράσταση «Ευτυχισμένες μέρες» του Σάμουελ Μπέκετ, το πρόγραμμα παραστάσεων για τις «Δούλες» διαμορφώνεται ως εξής:
Τετάρτη (11/3, 25/3) 18:00 και 21:00
Πέμπτη (12/3, 26/3) στις 21:00
Παρασκευή (6/3, 20/3, 3/4) στις 21:00
Σάββατο (7/3, 21/3, 4/4) 18:00 και 21:00
Κυριακή (8/3, 22/3, 5/4) στις 19:00
Tιμές εισιτηρίων: 15Euro, 10Euro (φοιτητικό)
Τετάρτη απογευματινή και Πέμπτη 13Euro ενιαία τιμή
https://www.facebook.com/Eth nikoTheatro
~~~~~~~~~~~~~~~
«Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη
Από τις 13 Φεβρουάριου και πάλι στη Σκηνή - «Νίκος Κούρκουλος»
Το Εθνικό Θέατρο επαναλαμβάνει από 13 Φεβρουαρίου, το «Κέικ» του Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, σε σκηνοθεσία Πέτρου Φιλιππίδη, στη Σκηνή – «Νίκος Κούρκουλος».
Ο συγγραφέας, που έχει τιμηθεί με διακρίσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, καταθέτει στο «Κέικ» ένα φαινομενικά ρεαλιστικό κείμενο, που ανατέμνει τα προβλήματα και τις διαφορές των ενοίκων μιας μεσοαστικής πολυκατοικίας.
Με αφετηρία ένα καθημερινό περιστατικό, το ψήσιμο ενός κέικ για την υποδοχή της κόρης του διαχειριστή από το εξωτερικό, ξεσπάει ένας «εμφύλιος πόλεμος» μεταξύ των ενοίκων όταν πληροφορούνται ότι κάποιος από αυτούς πετάει τα σκουπίδια στο πεζοδρόμιο από το μπαλκόνι της πολυκατοικίας. Η διαδικασία για την ανακάλυψη του «ενόχου» θα οδηγήσει τους γείτονες σε βίαιες αντιδράσεις, αλλά και σε ενδιαφέρουσες εκμυστηρεύσεις, ενώ ο διαχειριστής προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στους «υπόπτους», μεταξύ των οποίων είναι και ένας μετανάστης.
Η μηδενική ανοχή απέναντι στον ξένο αποκαλύπτει τις αγκυλώσεις μεγάλης μερίδας της κοινωνίας και οδηγεί αναπόφευκτα στη σύγκρουση των ηρώων, αλλά και σε απρόβλεπτες αποκαλύψεις. Είναι, τελικά, δυνατόν να συνυπάρξουν όλοι μαζί αρμονικά και να ξεπεράσουν στερεότυπα και προκαταλήψεις που τους εμποδίζουν να κατανοήσουν ο καθένας τη διαφορετικότητα του άλλου;
Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Γαβαλάς
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστίνα Σπατιώτη
Διανομή (με σειρά εμφάνισης):Πέτρος: Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Σάσα: Μίνα Αδαμάκη
Μπάμπης: Μάξιμος Μουμούρης
Αγκρόν: Λαέρτης Μαλκότσης
Φωτογράφος της παράστασης: Βασίλης Μακρής
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ», Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, τηλ. 210.5288170-171, 210.7234567(μέσω πιστωτικής κάρτας) στο http://www.tick etservices.gr/el/events/?eventid=1454 και στο www.n-t.gr
https://www.facebook.com/Eth nikoTheatro
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη 18:00 και 21:00
Πέμπτη, Παρασκευή 21:00
Σάββατο 18:00 και 21:00
Κυριακή 19:00
Τιμές εισιτηρίων: 15Euro και 10 (φοιτητικό)
Κάθε Τετάρτη (απογευματινή) και Πέμπτη ενιαία τιμή 13Euro
~~~~~~~~~~~~~~~
«Ευτυχισμένες Μέρες» του Σάμουελ Μπέκετ
Από τις 18 Φεβρουαρίου στο Μικρό REX – Σκηνή «Κατίνα Παξινού»
«Ευτυχισμένες μέρες», ένα από τα κορυφαία και εμβληματικά έργα του νομπελίστα Σάμουελ Μπέκετ, θα παρουσιαστεί στο Μικρό REX – Σκηνή «Κατίνα Παξινού», από τις 18 Φεβρουαρίου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Μανιώτη, με τη Σοφία Φιλιππίδου στον ρόλο της Γουίννυ.
Ο μεγάλος Ιρλανδός συγγραφέας έγραψε τις «Ευτυχισμένες μέρες» το 1961
με πρωτότυπο τίτλο στα αγγλικά «Happy Days», μεταφράστηκε από τον ίδιο στα γαλλικά ως «Oh! Les beaux jours», κι έκανε την πρεμιέρα του την ίδια χρονιά, στη Νέα Υόρκη, στο Cherry Lane Theatre, σε σκηνοθεσία Alan Schneider.
Υπόθεση
Στη μέση μιας έρημης και απογυμνωμένης πεδιάδας βρίσκονται η Γουίννυ και ο Γουίλλυ. Η Γουίννυ βυθισμένη μέχρι τη μέση σε ένα χωμάτινο λόφο που ολοένα και περισσότερο την καταπίνει, ανάμεσα στους ήχους ενός κουδουνιού που σηματοδοτεί την έναρξη και τη λήξη μιας ακόμη «ευτυχισμένης μέρας», επιδίδεται σε μια καθημερινή επανάληψη πράξεων, σε μια ρουτίνα την οποία ακολουθεί με τελετουργική ευλάβεια. Μιλάει αδιάκοπα, απαγγέλλει στίχους των κλασικών, βουρτσίζει τα δόντια της, ψελλίζει μισοξεχασμένες προσευχές… Ο χρόνος κυλάει βασανιστικά και ο Γουίλλυ πίσω της, φιγούρα σχεδόν αόρατη, μένει σιωπηλός, ως ο μοναδικός αποδέκτης του ατέρμονου μονολόγου της.
Ταυτότητα παράστασηςΜετάφραση: Σοφία Φιλιππίδου
Σκηνοθεσία: Γιώργος Μανιώτης
Σκηνικά-κοστούμια: Θάλεια Ιστικοπούλου
Μουσική διασκευή: Θοδωρής Οικονόμου
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Βίντεο: Γρηγόρης Ρέντης
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Γούνας
Διανομή
Γουίννυ: Σοφία Φιλιππίδου
Γουίλλυ: Γιάννης Γούνας
Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
https://www.facebook.com/Eth nikoTheatro
ΣΤΗΛΗ ΘΕΑΜΑΤΩΝ
Εθνικό Θέατρο-Μικρό REX Σκηνή «Κατίνα Παξινού», Πανεπιστημίου 48, τηλ. 210.3305074, 210.3301881, 210.7234567(μέσω πιστωτικής κάρτας) στο ticketservices. gr και στο www.n-t.gr
Σημείωση: λόγω εναλλασσόμενου ρεπερτορίου με την παράσταση «Δούλες» του Ζαν Ζενέ με ημερομηνία έναρξης 6/3, το πρόγραμμα παραστάσεων για τις «Ευτυχισμένες μέρες» διαμορφώνεται ως εξής:
Τετάρτη (18/3, 1/4) 18:00 και 21:00
Πέμπτη (19/2, 19/3, 2/4) στις 21:00
Παρασκευή (20/2, 27/2, 13/3, 27/3) στις 21:00
Σάββατο (21/2) στις 21:00
Σάββατο (28/2, 14/3, 28/3) 18:00 και 21:00
Κυριακή (22/2, 1/3, 15/3, 29/3) στις 19:00
Tιμές εισιτηρίων: 15Euro, 10Euro (φοιτητικό)
Την Πέμπτη 13Euro ενιαία τιμή
~~~~~~~~~~~~~~~
«Πιάφ» της Παμ Γκεμς
Από τις 28 Φεβρουαρίου στο Θέατρο Rex- Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»
Η «Πιαφ» της Παμ Γκεμς, ένα οδοιπορικό για τη ζωή της Εντίθ Πιάφ που σφράγισε το γαλλικό αλλά και το παγκόσμιο μουσικό στερέωμα με τη θρυλική και αισθαντική φωνή της, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, με την Ελεωνόρα Ζουγανέλη στον ομώνυμο ρόλο.
Ο μύθος της Πιάφ γεννιέται στη σκηνή του «Γκερνί», ενός από τα πιο γνωστά παρισινά καμπαρέ της δεκαετίας του 1930 και περνάει στην αιωνιότητα τριάντα χρόνια μετά δίνοντας την τελευταία της συναυλία στο διάσημο παρισινό μιούζικ χόλ «Ολύμπια». Η Πιαφ θα ζήσει τη ζωή της κυριολεκτικά μπροστά στα φώτα της σκηνής. Δε θα κρύψει τίποτα και δε θα μετανιώσει για τίποτα. Όλοι οι έρωτες, οι φιλίες, οι πίκρες και οι χαρές της θα γίνουν οι ιστορίες που θα αφηγηθεί στο κοινό της, χρησιμοποιώντας το ανυπέρβλητο χάρισμά της, τη φωνή της.
Η ίδια χαρακτηριστικά είχε πει: «Βγήκα στη σκηνή σαν φάντασμα. Αδύνατη και τρομοκρατημένη. Τα χέρια πίσω από την πλάτη μου. Ακίνητη, έβλεπα με δέος αυτή την αίθουσα, μέσα στην οποία βρισκόταν η Μιστενγκέτ και ο Σεβαλιέ. Πίστευα ότι η μιζέρια μου θα τάραζε το καθώς πρέπει δείπνο τους. Τα πρώτα τραγούδια τα είπα ακουμπώντας σε μια κολόνα. Ο Λεπλέ τα ανακοίνωνε. Σιγά σιγά όμως βρήκα την ισορροπία μου, τη σιγουριά μου. Άφησα την κολόνα και έτεινα τα χέρια μου στον κόσμο. Το φουλάρι που κάλυπτε το μανίκι που μου έλειπε έπεσε κάτω. Κι όμως, κανείς δε γέλασε. Όλοι είχαν ένα σοβαρό ύφος. Όταν τραγούδησα και την τελευταία νότα, έγινε απόλυτη σιωπή. Για μισό λεπτό περίπου, η απόλυτη σιωπή. Και τότε ο Σεβαλιέ φώναξε: «Έχει κότσια η πιτσιρίκα». Και ξέσπασαν σε χειροκροτήματα που με ζάλισαν.
Ο σκηνοθέτης σημειώνει: «το είδωλο μέσα από έναν σπασμένο καθρέφτη! Κείμενο-αντανάκλαση μιας προσωπικότητας που δεν «παίζεται», δεν επαναλαμβάνεται, δεν ενσαρκώνεται. Γιατί όμως γίνεται μυθιστόρημα, κόμικς, ταινία, θεατρικό η Πιαφ; Γιατί η ιστορία της είναι μια σειρά από μοναδικά και ανεπανάληπτα θαύματα. Είναι ένα μαύρο παραμύθι, από αυτά που έγραψε η ζωή, αφήνοντας τους επαγγελματίες συγγραφείς άφωνους και με περιορισμένη φαντασία. Ξεπερνά τις ηρωίδες του Ντίκενς και του Ουγκό η Πιαφ. Όταν κανείς προσπαθεί να αφηγηθεί την ιστορία της ζωής της, περνά μέσα από τα πιο βαθιά σκοτάδια και από τις πιο άθλιες ανθρώπινες συνθήκες, για να βγει στο εκτυφλωτικό φως, στη χλιδή, στην παγκόσμια αναγνώριση. Η φωνή της έρχεται βαθιά μέσα από την ψυχή της, ίσως γι’ αυτό να έγραψε ιστορία. Γιατί είναι η ζωή της που γεννά αυτήν τη μοναδικά σπαρακτική φωνή του ανθρώπινου πόνου. Τραγουδά ό,τι βιώνει και επικοινωνεί σε όλα τα μήκη και τα πλάτη ό,τι αισθάνεται. Δεν προσπαθούμε να μιμηθούμε, να αντιγράψουμε ή να επαναλάβουμε την όποια καταγραφή έχει γίνει μετά τον θάνατο της σπουδαίας τραγουδίστριας. Σταθήκαμε στο πάντρεμα του έμψυχου υλικού στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή με το υλικό ζωής και τραγουδιών έτσι όπως μας το δίνει η Παμ Γκεμς. Αφεθήκαμε να είμαστε παρόντες και σύγχρονοι ερμηνευτές της μεγάλης παρακαταθήκης που άφησε η Πιαφ. Η παράσταση δεν είναι συναυλία ούτε ντοκιμαντέρ. Εμπνέεται και ακολουθεί έναν κόσμο, μια εποχή και ζωντανεύει τον μύθο δίνοντας στα τραγούδια τη «δική» μας φωνή. Στην Πιαφ αφιερώνουμε τη σκηνική δημιουργία γνωρίζοντας ότι ποτέ δε θα μπορέσουμε να κατακτήσουμε την πολυπλοκότητα της ζωής και της τέχνης της».
Ταυτότητα παράστασηςΜετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία - Διασκευή: Πέτρος Ζούλιας
Σκηνικά - Κουστούμια: Αναστασία Αρσένη
Πρωτότυπη μουσική - Ενορχήστρωση τραγουδιών: Θοδωρής Οικονόμου
Χορογραφίες: Φώτης Διαμαντόπουλος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Μουσική διδασκαλία: Μελίνα Παιονίδου
Στιχουργός - Προσαρμογή τραγουδιών: Γεράσιμος Ευαγγελάτος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάννα Τουντασάκη
Β Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία -Ελένη Σολδάτου
Βοηθός Σκηνογράφου: Φώτης Μουρτάς
Διανομή:
Ελεονώρα Ζουγανέλη: Εντίθ Πιάφ
Μυρτώ Αλικάκη: Τουάν
Ευγενία Δημητροπούλου: Αγία Τερέζα
Χρήστος Στέργιογλου: Λουί Λεπλέ
Δημήτρης Αλεξανδρής: Λουί
Κωσταντίνα Τάκαλου: Λουίζ, Μαρλένε Ντίντριχ
Νίκος Μαγδαλινός: Μπρούνο
Σπύρος Μπιμπίλας: Νοσοκόμος, Βαμπέρ, Σαρλ Αζναβούρ, Σαρλό, Θαμώνας, Παρατρεχάμενος, Κλοσάρ, Ναύτης
Κωσταντίνος Γιαννακόπουλος: Λουί Γκασιόν, Ρεημόν Ασσό, Ναύτης, Νοσοκόμος, Παρατρεχάμενος
Δημήτρης Καραμπέτσης: Επιθεωρητής, Γιατρός, Δημοσιογράφος, Παρατρεχάμενος, Θαμώνας, Κλοσάρ, Ναύτης
Μαρίνος Δεσύλλας: Σάρλ, Έντι, Γερμανός, Ναύτης, Παρατρεχάμενος, Κλοσάρ
Δήμητρα Σιγάλα: Τιν-Τίν, Μαντλέν, Θαμώνας
Τάσος Πυργιέρης: Ζώρζ, Βαποράκι, Ναύτης, Κλοσάρ
Αντώνης Χαντζής: Ζακ, Γερμανός, Μποξέρ, Ναύτης, Γκαρσόνι, Νοσοκόμος, Θαμώνας, Κλοσάρ
Στέφανος Μουαγιέ: Κομφερασιέ, Εμίλ, Λουσιέν, Σερβιτόρος, Ναύτης, Νοσοκόμος, Θαμώνας, Δημοσιογράφος
Γιάννης Αθητάκης: Μικρός Λουί, Μαρσέλ Σερντάν, Ναύτης, Γερμανός, Δημοσιογράφος, Παρατρεχάμενος, Κλοσαρ
Αλέξανδρος Μπαλαμώτης: Ζάν, Γερμανός, Γιατρός, Δημοσιογράφος, Νοσοκόμος, Μπάρμαν, Κλοσάρ, Σερβιτόρος, Παρατρεχάμενος
Γεωργία Μητροπούλου: Μικρή Πιάφ, Δημοσιογράφος, Θαμώνας, Παρατρεχάμενη.
Μιχάλης Λεβεντογιάννης: Αμερικάνος, Τεό Σαγαπώ, Γκαρσόνι, Νοσοκόμος, Θαμώνας, Παρατρεχάμενος, Κλοσάρ
Μουσικοί επί σκηνής:
Θοδωρής Οικονόμου: Πιάνο
Κώστας Ράπτης: Balan
Διονύσης Βερβιτσιώτης: Βιολί
Παρασκεύας Κίτσος: Κοντραμπάσο
Γιάννης Αγγελόπουλος: Drams / Κρουστά
Νίκος Πασσαλίδης: Ακουστική κιθάρα / Μαντολίνο
Φωτογράφος της παράστασης: Μαριλένα Σταφυλίδου
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΘΕΑΤΡΟ REX-ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ», Πανεπιστημίου 48, τηλ. 210.3305074, 5288170-171,210.7234567 (μέσω πιστωτικής κάρτας) στο http://www.ticketservices.gr/el/events/?eventid=1463 και στο www.n-t.gr
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο 20.30
Κυριακή 19.30
Τιμές εισιτηρίων: 20 Euro, 15Euro,10 Euro (φοιτητικό)
Πέμπτη ενιαία τιμή 13 Euro
Facebook page: https://www.facebook.com/Eth nikoTheatro
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου